Followers

Makluman...

Blog ini sedang dalam proses kemaskini. Terdapat sesetengah link yang belum dapat berfungsi. Harap maklum... =)

14 Julai 2009

Meneruskan Perhitungan Hari...

Adeh..masuk hari nie da lebih kurang 2 bulan 12 hari aku berehat di rumah... tk blh dikira menganggur sebab waktu kerja yg dijanjikan belum tiba..haha.. So waktu nie adalah dikira sebagai waktu beristirehat..hehe.. Nampaknya jika tiada apa2 pekerjaan yang menyusul bermakna aku akan terus berehat sampai la bulan 11 nnti... lebih kurang 4 bulan lg aku perlu mempersiapkan diri sebelum melangkah masuk ke alam persekolahan..bukan jadi pelajar tp kali nie jadi guru pula... my new job as a teacher.. Kalo sblm nie aku rasa kurang sabar sbb sngt lmbat nk tunggu posting tapi mak selalu berkata, "Sabar..skarang nie masa untuk berehat. Nanti bila sudah kerja, tk de lagi masa berehat". Barulah aku rasa ada kebenaran kata2 mak. Teringat aku firman Allah:

"Dan berikanlah khabar gembira kepada orang-orang yang bersabar. Iaitu mereka yang apabila ditimpa musibah mereka berkata 'Sesungguhnya kita ini adalah kepunyaan Allah dan kepadaNya jualah kita kembali'. Mereka itulah yang (Allah berikan) kurniaan (dan pengampunan) serta rahmat ke atas mereka, dan mereka itulah orang-orang yang beroleh petunjuk." (Surah Al-Baqarah 2: 155-157)

Makanya, setiap yang kita lalui di dunia nie, perlu selalu ingat. Rencana Allah adalah yang terbaik buat sekalian hambanya... Banyakkan sabar.. Kalo rasa tk sabar gak... dok diam2 sudah...hehe

p/s: kalo korang tengok ada ketikanya timbul bait2 ketidaksabaran aku yang datang tiba2 tu, korang tegur2kan la yer...hehe... Biasalah, kadangkala kecelaruan menganggu kosentrasi...hehe

2 comments:

~RoY @ AzRuL~ berkata...

kak as mane bley dok diam2...ade aje idea dia nak ligat tu nnti...hohoho..
rehat la dulu kak as, dah byk sgt tenaga dikerah sblm2 ni...ini lar masanya nk merasa jd penganggur kehormat, ops!! hehehe

Puan As berkata...

huhu...
tu la msalahnya bila da selalu sibuk pastu tetiba tk de koje.. btl gak, rehat2 jela kat umah puas2... makan tido..makan tido..
pastu korang jmpa akak msa akak konvo nnti nengok akak da gemok..hehhe.. mungkin tidak..haha

Blog Widget by LinkWithin