Followers

Makluman...

Blog ini sedang dalam proses kemaskini. Terdapat sesetengah link yang belum dapat berfungsi. Harap maklum... =)

11 November 2009

Motor kesayangan Vs OT

Aduhai..sengal2 badan aku hari nie… cuti 2 hari yang diperuntukkan akan digunakan sepenuhnya untuk berehat…huhu

Oleh karana semalam tk dapat nk mengepos sangat akibat struktur badan yang agak tk betol, so, hari ni baru la sempat nk mengepos cerita semalam…+ cerita hari nie skali…Haha..

Tangan kanan, kaki kiri dan kaki kanan… bertampal2.. Angkara kejadian yang menimpa aku petang semalam… sungguh tak disangka…. Ape org kata, malang tk berbau… dah nk kene, teima je lah…

Semalam actually hari yang agak memenatkan bagi aku…. Sampai sekolah macam biasa seawall jam 6.55 pagi.. Tamp print then menunggu bilik PAK (Pusat Akses Kendiri) di buka. Bila da buka, bermalas-malasan la kami-kami guru-guru baru di situ. Aku dan kak safiah yang terlebih rajin skit.(hehe.. yeke??) menyiapkan report orientasi yang perlu dihantar ke ppd dan pentadbiran skolah.. Yang lain2?? Ape lagi kalau bukan melayari internet..

Jam 9.15 pagi sewaktu aku & nisak berada di bilik GPK koko, kak Hasmah (bukan aku yer.. nie cikgu senior kt skolah nie yang nama hamper sama ngan nama aku) call dan memberitahu bahawa Pengetua mengarahkan aku dan beberapa orang guru baru (Fiaraman & Liza) mengikuti kursus fertigasi yang dianjurkan oleh Pejabat Pertanian bertempat di Kampung Pok di Gelang Patah… Nisak di sebelah sibuk kata nk ikut, so aku sugget nama dia skali utk ikut pada Kak Hasmah n dia kata ‘OK’..hehe.. dpt la nisak ikut sama.. kalo tk, tinggal la kamu wahai nisak..hehe..jangan marah kawan..hehe

Lebi kurang 9.25 tiba di kantin sekolah berhajat nk mengisi perut sebelum berangkat ke Kg. Pok tp sejurus meletakkan mee goring kuning di atas pinggan, Kak Hasmah menjengah di tingkap & memanggil aku & nisak yang baru mau makan utk segera berangkat ke Kg Pok.. huhu… mee di pinggan tu ape lagi, beralih tangan pada kak safiah yg kebetulan baru nk ambil makanan..hehe.. TQ kak safiah sbb ambil alih makanan kita…hehe

10.00 pagi: tiba di kg. pok. Dengarla ceramah tu dgn khusyuknya… Yes!!.. Dapat info berguna tentang fertigasi + contect no penceramah tu… Blh la bg pd adik sbb dia pon lbh kurang berhajat nk buat fetigasi tu.. Akan aku smpaikan info tu pd dia bila balik Kg nnti…

12.44t/hr: berangkat pulang ke skolah sbb jam 1.30 ptg ada meeting Graduasi & meeting Lestari. Tiba di sekolah jam 1.30 t/hr… Lewat sampai akibat hujan yang sangat lebat + ada jalan yg banjir..huhu..bahaya tu…

1.30 ptg: masuk ke bilik mesyuarat.. tunggu punya tunggu mesyuarat tk mula2… last2 mula jam 2 lbh..huhu.. laponye….Selesai 2 meeting jam 4.15 petang… Aku, nisak n liza dipanggil oleh GPK Koko utk tugasan baru sbb esok beliau cuti n perlu ke hospital. Appoinment doktor… bincang punya bincang. Last2 5.30 baru balik.. Aduhai.. Badan lotih. Otak penat. Nak cepat2 balik…


Naik moto pakai baju hujan sbb cuaca hujan.. Tunjukkan kedai makan pd liza n nisak sbb diorg lapo nk makan,..hehe. Kdai makan tu akak ipa aku yg suggest pd aku aritu tp aku pon lom pnah makan kt situ lagi..hehe… Sorry la kawan2.. tk tau plak harga mahal..hehe.. Lain kali aku bawak pi kdai lain plak yg aku pnah pi.. Nasi ayam penyek ok tk?? Hehe

OTW balik smpai area pulai perdana. Masuk laluan susur masuk ke pulai perdana.. Tiba2 muncul sebua motosikal dr celahan kereta yang masuk mengejut di hadapan moto aku…. Ape lagi… Nak elak punya pasal.. tekan brek. Aku yg tergolek2 atas jalan..huhu.. Alhamdulillah ada yang dating menolong…. Trima kasih pada mereka semua terutamanya seorang akak tu… Siap tunggu aku kt klinik keluarga berhampiran pulai perdana tu smpai aku selesai diubati oleh doctor + bg name card utk dihubungi kalo2 abg aku tk smpai2…nk hantarkan balik ke rumah katanya… baik sungguh akak tu…Nnti akak aku ziarah utk ucap terima kasih tak terhingga…B4 balik, dok bg ubat + MC 2 hari… So, rehat betol2 biar cepat baik.. nk g skolah… rindu kawan2 kt skolah + nisak yg terkontang kanting buat keje membinding kt skolah… sorry kawan… da susahkan ko…huhu..

Moto?? Ape cer?? Cm ne nk pi skolah??
Huhu… Malam td, abg aku (Abg J) pi amik moto yg ditinggalkan di klinik keluarga tu… Bila ntah dia amik aku pon tk seda.. Tau2 pagi nie dah ada kt umah… plat patah, side mirror kanan senget, starter kaki sangkut tk leh start, pemijak kaki kanan senget.. Huhu.. Abg nk anta pi kdai ptg nie… huhu… banyak nyer aku da susahkan dia…huhu

Pagi nie?? Anak2 sedara smua dok di umah bersama aku.. Nak temankan cik semah dia katanya… Thanks wahai anak2 sedara ku…. Ada gak kawan kt umah n tk la boring sangat… Wlpn badan sakit2 tapi gagahkan gak buat keje umah skit2… Pastu skarang nie, wktu aku post nie, satu badan da mula sakit2 sangat.. Ada tnda cm akan tombang + lepak terus lps nie..huhu.. Aduhai.. Nasib la…

p/s: ati2la bila bawak mot… Tapi kadang2 bila dah hati2 pon org lain yg tk berhati2 kita akan terima padah jugak… Pendek kata malang tk berbau… Bende nk jadi.. Terima jelah… jangan merungut….huhu.. Allah bg masa utk berehat….So, rehat la puas2… jadikan ape yang berlaku sbagai pengajaran yer smua….hehe

2 comments:

Unknown berkata...

lepas ni berhati2 la selalu k...
ingat orng tersayang hehhee

Puan As berkata...

ye2... dahhati2 la tu... mmg slalu ingat org tersayang.. bak kata akak yg sama posting ngan aku..darah manis..huhu

Blog Widget by LinkWithin