Followers

Makluman...

Blog ini sedang dalam proses kemaskini. Terdapat sesetengah link yang belum dapat berfungsi. Harap maklum... =)

15 April 2010

SAYA RINDU UNTUK AKTIF KEMBALI BERPERSATUAN....HUHU

Salam pertengahan bulan April tahun 2010..
Alhamdulillah.. Syukur... 
Kita semua masih lagi berpijak di bumi Tuhan... 
Masih diberi kesempatan untuk bernafas.. 
Masih di kurnia kesihatan untuk melaksanakan amanah sehari-harian... 
Rasa syukur yang tidak terhingga dipanjatkan pada Dia yang menciptakan..
Alhamdulillah...

Saat ini... ketika ini... tiba2 hati terkenang semua cerita lama... Saat masih lagi bergelar "Seorang Pelajar"
Aku rindu saat itu... Saat akal ini ditumpukan hanya untuk mencari dan menambah ilmu.... 
bukan untuk yang lain...
masa-masa yang ada kuperuntukan juga buat menabur bakti di saat terluang
bersama rakan2 tersayang dalam sebuah persatuan
Kelab Penyayang UTM
yang ku kira banyak memberi aku ruang membuat amal...
yang juga beri aku kesempatan-kesempatan untuk saling mengenal yang lain
paling utama adalah kerjasama dalam kumpulan..
susah payah diharung bersama
jerih peri, di tanggung sesama
suka duka dikongsi semuanya
Sungguh aku rindu saat itu....aku rindu saat itu...

Kini duniaku lain...
seakan tiada ruang untuk bersama rakan-rakan seperjuangan
Masa yang ada cukup terhad....
Perlu ditumpu pada anak didik yang mengharap ilmu dari gurunya
Saban hari seawal pagi meninggalkan rumah
ke sekolahlah tempat tujunya
tiada lain lagi...terlalu banyak yang perlu diurus
terlalu banyak yang perlu diselesaikan
Sedikit rasa tekanan mula melanda

 Tapi sebenarnya....
aku yakin...
aku masih punya ruang untuk kembali bersama yang lain...
meneruskan perjuangan yang lama diusahakan
mencetus kembali kegemilangan bersama
kata orang, asal ada kemahuan, insyaAllah disitu pasti ada jalan....
Akan ku cuba... sehabis baik.. seboleh mungkin....
Moga masih diberikan kesempatan untuk aku kekal di sini
Meneruskan kata hati untuk memberi khidmat..
pada mereka yang memerlukan
pada mereka yang mengharapkan...
akan aku cuba sedayanya...
Terus bersama Kelab Penyayang UTM selamanya... (^_^)
SAYA SAYANG KELAB PENYAYANG UTM....

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin