Followers

Makluman...

Blog ini sedang dalam proses kemaskini. Terdapat sesetengah link yang belum dapat berfungsi. Harap maklum... =)

16 Oktober 2011

Mencari REDHAMU....

Agak lama tidak mencoretkan sesuatu dalam blog ini..... Kasihan juga bila tersadai begitu sahaja tanpa perhatian yang sewajarnya....

Alhamdulillah, Allah telah berikan kembali ketenangan untuk aku kembali ceria seperti dulu walaupun tanpa ayah di sisi... Moga Ayah baik2 saja di sana berbekalkan sedekah Al-Fatihah saban hari buatnya.... Moga doa dan Al-Fatihah dari seorang anak dapat menjadi bekalan buat ayahanda di sana....InsyaAllah...

Pengorbanan makin besar dan sarat...
Tapi, apakah cukup pengorbananku selama ini???
Adakah menyenangkan pengorbananku selama ini?
Apakah baik apa yang ku korbankan selama ini....

Aku ingin jadi insan yang mampu membahagiakan semua...
Aku ingin jadi insan yang dapat menyenangkan semua...
Aku ingin jadi insan yang sentiasa cukup memenuhi tanggungjawab sebaiknya...
Namun...
Mampukah aku...?
Cukupkah aku....?
Kuatkah aku...?
Juga Tabahkah aku...?
Kadangkala, aku rasa, aku belum cukup menyenangkan....
Kadangkala aku rasa aku belum cukup memudahkan....
Seakan masih banyak lagi tanggungjawab yang belum cukup baik aku berikan....
Tapi sedayanya aku akan tetap mencuba
Walau mungkin hingga ke saat nafas yang terakhirnya...

Aku memang belum cukup sempurna...
Namun saban hari tetap ku usaha...
Aku memang belum cukup sempurna...
Namun saban hari juga ku mencuba

Tapi, kudratku tidak seberapa....
Kadangkala aku tewas dalam keletihan..
Adakala aku gagal dalam kesakitan....

Baktiku walau tak seberapa tapi tetap ada....
Pada ibu yang kini keseorangan
Juga pada keluarga mertua tempat ku menumpang kasih dan sayang...
Apa yang ada hanya itu saja yang terbaik mampu ku berikan...
Mana yang kurang harapnya tidak menjadi persoalan....

Janjiku pada ayah untuk menjaga ibu sebaiknya...
Janjiku juga pada ibu mertua untuk menunaikan tanggungjawab sebaiknya...
Moga aku tak pernah tersasar dari janji yang telah aku sematkan walau tanpa lafaz....

"Ya Allah...
Letihku pohonkan kekuatan....
Sakitku pohonkan kesembuhan...
Sedihku pohonkan ketabahan....
Payahku pohonkan kemudahan....
Tangisku pohonkan ketenangan...
Lelahku pohonkan keampunan...
Marahku pohonkan kesabaran..."

" Ya Allah.... Selagi hayatku Kau izinkan, aku ingin berkorban untuk semua insan di sekelilingku... Selagi nafasku masih bersisa, aku ingin curahkan segenap kasih sayang pada semua insan di sekelilingku.... dan selagi jantungku masih bernyawa, aku ingin berikan yang terbaik untuk mereka.... Beri daku kekuatan, beri daku kesembuhan, beri daku ketabahan, beri daku kemudahan, beri daku ketenangan, beri daku keampunan juga beri daku kesabaran.... Agar dapat ku usaha semaksimanya demi matlamat yang satu... 
Mencari REDHAMU....

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin